Små bebisfötter och kreativitet

 
Att få uttrycka sig estetiskt har alltid varit viktigt för mig. Redan som liten älskade jag att rita, har tonvis av teckningar hemma hos mamma och pappa. Ju äldre jag blev desto säkrare blev jag med pennan, en favorit blev att teckna av bilder med blyerts. Med tiden försökte jag hittade nya vägra att gå för att få utlopp för mitt skapande. Scrapbooking blev ett växande intresse, men svalnande efter ett tag. Lite synd, men det var nog inte riktigt min grej egentligen.
Att skapa en personlig stil med inredning, var något jag fascinerades över. Dagdrömde om hur jag skulle finna en unik stil och börja inreda andras hem. Flyttade runt mina egna saker i lägenhet så att min sambo blev knas på mig. Men ja efter ett tag rann mina drömmar om att bli en inredare ut i sanden...vad skulle jag göra för hitta de verktyg som jag behövde för att få ut min kreativitet?!
 
Den frågan har jag haft länge i bakhuvudet och idag kan jag äntligen säga att jag har hittat mitt svar, nämligen fotografering. Jag har hittat hem, detta mina vänner är en passion som jag aldrig känt förut. En sprudlande känsla av ren glädje, den ständiga längtan att få skapa foton som berör. Minnas hur mjuka dina små bebisfötter var, hur len din kind var när jag pussade dig, ditt underbara skratt när din pappa kittlade dig. Tiden springer iväg och minnet sviker dig, så dessa minnen som bevaras med ett foto är oslagbara. Jag vill hjälpa dig minnas den stunden, stanna upp och le inombords och känna samma glädje. För då har jag uppnått mitt mål med min fotografering! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback