Boka fotografering

 
Hur bokar jag en tid för fotografering? 
Man kan antingen skriva ett mail till mig på [email protected] eller skicka ett privat meddelande på min facebooksida, där ni oftast får snabbast svar.

Vart fotograferar du? 
Jag utgår ifrån Ängelholm, Skåne. Inomhusfotografering sker i min "hemmastudio" som är ett ljust rum i min lägenhet. Adress Plogvägen 4C, 262 52 Ängelholm. 
 
Ska vi ta med oss någonting? 
Nej, det behövs inte. Men om det är någon rekvisita ni har hemma som ni gärna vill använda er utav så går det absolut bra. Är det en baby/barnfotografering så får ni gärna ta med en favoritleksak för att lättare kunna fånga barnets uppmärksamhet. 

Hur lägger du upp fotograferingen? 
Jag brukar sätta mig ner med barnen och föräldrarna för att småprata och "lära känna" dem. Barnen får gärna leka för att många är såklart blyga i början, så det är alltid uppskattat att ta det lugnt och inte direkt kastas in i fotograferingen. Sen så brukar jag börja med att provfota för att få rätt på inställningarna innan jag börjar ta de "riktiga" bilderna. Jag har självklart förslag på hur man kan röra sig framför kameran. Men det är aldrig fel att dela med sig om ni har egna tankar, brukar bli toppen om vi tillsammans bygger vidare på varandras idéer. Men personligen gillar jag bilder som är naturliga och lekfulla. 

Något speciellt vi behöver tänka på?
Innan ni kommer till fotograferingen är det bra om ni har ett USB-minne med er. För efter urval och redigering lägger jag över bilderna och postar det till er hemadress. En fördel är såklart att barnen är utvilade och mätta för att göra fotograferingen till en rolig och minnesvärd upplevelse. 

Vad är bäst att ha på mig/oss? 
Det jag brukar rekommendera är att man har på sig neutrala färger på kläderna och undvika massa olika mönster. Om det är grupp/familjebilder är det en fördel om alla har relativt matchande kläder i liknande färgskala för att få bästa möjliga bilder.

Frågor som jag vill att ni funderar och svarar på:
Vad för sorts fotografering? (gravid, newborn, familj, kärlekspar, porträtt etc.)
Hur många ska fotograferas? Skriv också gärna åldern på eran barn.
Inne- eller utomhusfotografering?
Får jag publicera bilderna på min blogg och/eller på min facebooksida?
Har ni några speciella önskemål så meddela gärna dem till mig innan vi ses.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jisses så billigt!! Helt makalöst billigt för så många bilder.

Svar: Jo jag vet men har endast fotograferat i några månader, så vill få mer erfarenhet innan jag kommer höja priset.
Magdalena Blixt

2013-05-25 @ 23:03:36
Postat av: Lotta Nilsson

Oj så billigt, var har du din studio? Har du F skatt sedel, eller du kör på bobby nivå?

2013-08-15 @ 13:12:58
Postat av: Louise

Var kan man se din prislista? :)

Svar: Hej Louise!

Jag har för tillfället tagit bort min prislista för ev. en uppdatering, Men maila ([email protected]) mig gärna om du vill ta del av den gamla som fortfarande gäller :)

Kram Magdalena
Magdalena Blixt

2014-01-05 @ 18:04:31
URL: http://stylebylouise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback